Toyota Center Göteborg växlar upp tillsammans med IK Sävehof
För två år sedan gick Toyota Center Göteborg in som partner till IK Sävehof och samarbetet utökades för ett år sedan. Säsongen 2019/20 blir samarbetet än större då Toyota Center Göteborg växlar upp till Hofleverantör (huvudpartner) till klubben via ett nytecknat 2-årsavtal. Detta innebär bl.a exponering på herrdräkten (fanns sedan tidigare på damdräkten) och utökad exponering i Partille Arena på matchdagar.
– Vårt samarbete med Sävehof har fungerat över all förväntan sedan vi skrev avtal för två år sedan. Vi är framför allt oerhört nöjda med klubbens affärsnätverk, Bollkänslan, men vi har även erhållit mycket exponering i media och det kändes därför naturligt att ta ytterligare ett steg i vårt samarbete, säger Martin Banck, VD Toyota Center Göteborg.
– Allt sedan vi inledde vårt samarbete har Toyota Center Göteborg varit mycket aktiva i vårt affärsnätverk och på matcher med bl.a matchvärdskap. Att de nu känner att det finns ännu mer B2B att göra tillsammans med klubben gläder oss extra mycket, säger IK Sävehofs marknadschef Mats Janson. Vi hoppas i och med denna förlängning att fler partners och företag upptäcker hur mycket det kan ge med aktiveringar i partnerskapet och nätverket.