Mats Janson lämnar som Marknadschef!
En av de största utmaningarna i Sävehofs historia var flytten från Partillebohallen till Partille Arena år 2016.
Då förändrades det mesta:
- nya kontor för IK Sävehof och Partille Cup
- ny inriktning på marknadsföring och försäljning
- utmaningar att öka publikantalet
- utveckling av elitevenemangen
- etablering som delägare till John Scott’s och Improve
För att klara denna ”utmaning” anställdes, i augusti 2015, Mats Janson som marknadschef – en tjänst han nu lämnar den sista mars 2020. Under denna tid har Mats haft ett finger med i det mesta som skett i klubben med huvudinriktning på partners, publik, evenemang och samordning i Partille Arena. Skulle man sätta ett betyg från gammeldagar blir det – ”med utmärkt beröm godkänt”.
Mats har alltid varit pålitlig, ansvarstagande, full av idéer och lösningar. Mats kommer att lämna ”spår” efter sig som Sävehof kan dra nytta av flera år framåt.
- Allting har ett slut och vi tackar Mats för ett enastående arbete. Jag minns att när han anställdes så kommenterade jag det med ”Årets Värvning” och det har jag aldrig behövt ångra, säger Sävehofs klubbdirektör Stefan Albrechtson.
Sävehof önskar Mats all lycka i framtiden.