SÄVEHOF 12:e starkaste varumärket i Idrottssverige!

SÄVEHOF 12:e starkaste varumärket i Idrottssverige!

Sport & Affärer har genom undersökningsföretaget Demoskop frågat svenska folket vilka idrottsklubbar som de anser har det starkaste varumärket. Undersökningen gjordes i februari 2022.

Som första handbollsklubb placerar sig IK Sävehof på topp 15-listan över de mest kända varumärkena i Idrottssverige. En idrottsförenings varumärke är så mycket mer än ett klubbmärke. Varumärkets styrka byggs upp av sportsliga framgångar, en professionell ledning och en anrik historia.

Sävehof är världens största handbollsklubb med över 2 000 aktiva spelare och ledare och har 115 aktiva lag. Klubben har lika många kvinnliga som manliga utövare och har två mycket framgångsrika elitlag. Herrarna tog nyligen Cupguldet och är regerande svenska mästare och damerna vann serien 2019. Totalt har Sävehof

14 SM-guld damer, 7 SM-guld herrar och 30 ungdoms SM-guld.

Dessutom är vi arrangör av Partille Cup, världens största handbollstävling för ungdomar, som 2019 samlade 22 500 deltagare från 50 länder, fördelat på 1 410 lag.

-Vi känner stor stolthet att vi har kommit in på listan över de mest kända och starkaste varumärkena i Idrottssverige. Sportsliga framgångar, engagemang från handbollsskola till akademi, samarbete med Partille Handbollsgymnasium, ideellt arbetande inom klubben har tillsammans med aktivt arbete inom kommunikation och varumärket Sävehof bidragit till att vi nu tillhör topp 12 i Sverige, säger Tobbe Wittström, marknadschef.

https://www.ypanel.se/inside/uploaded/sa/vaaaaraaaa22.pdf

Undersökningen gjordes av Demoskop 25 januari – 5 februari 2022 och är utformad på så sätt att svenska folket har svarat vilka tre svenska idrottsklubbar de anser har det starkaste varumärket.