Nästa säsong startar Sävehof en ny digital satsning. Som första klubblag i Sverige kommer klubben att använda appen Gameday.
– Det här blir vårt nästa steg för att utveckla evenemangen och intresset för klubben på sociala medier, säger evenemangs och kommunikationsansvarige Denny Bågenholm.
För ett år sedan lanserades appen Gameday för Handbollslandslaget. I appen får man en inblick i de svenska spelarnas vardag under landskamper och mästerskap. Som supporter kan du läsa nyheter, ta del av exklusiva intervjuer och följa matcherna live.
Nu blir Sävehof första klubblaget i Sverige att lansera tjänsten. Med den nya satsningen siktar Sävehof på att öka intresset och höja upplevelsen kring matcherna. Appen skapar också nya kommersiella möjligheter för klubbens partners.
– Med Gameday kan du kommunicera med dina medlemmar och supportrar i realtid. Det är helt oslagbart både nyhetsmässigt och kommersiellt, säger marknadschef Mats Janson.
I appen får du det senaste inför matcherna. Publiken kan interagera live i arenan och ladda upp med nyheter, intervjuer och fakta om spelare i både dam- och herrlaget. För den som väljer att följa matcherna på annat sätt kan man följa matchen via Livescore.
TUMMEN UPP FRÅN SPELARNA
Under de senaste åren har mediebevakningen förändrats helt inom sporten. Sociala medier och klubbspecifika plattformar blir en allt viktigare del av handbollen och hur man profilerar klubben och spelarna.
– Jag tycker denna satsning är helt rätt. Det visar att Sävehof vill ta spets även digitalt, säger lagkapten Linnea Pettersson.
Sävehof – Gameday, lanseras inför ligastarten 2018/2019.